lördag 29 januari 2011

En riktigt skön dag

Jag har sytt hela dagen idag, eller nästan hela dagen i alla fall.
Min sambo har jobbat så jag har inte känt att jag har behövt vara social.

Jag har ett probelm som blir tydligt när jag ska sy och sy ihop delar. Kolla på bilden här.
Hur hade jag tänk sy ihop dessa? Jag får blackout när jag ska fundera ut hus vissa delar ska sitta ihop för att sedan vändas och bli rätt i slutändan.
Det är samma sak som när jag skulle lära mig massera. Jag lär mig massera det ena benet, sen kommer vi till det andra och så kanske man ska göra tvärtom med ena handen.
??? Hur blir det?
Jag har sprättat och gjort om och det blev slutligen en giraff-formad figur.
Måste verkligen träna på mitt symaskinssyande.
Nu ska jag förbereda maten litegrann. Vi bjöd hem några goa vänner på mat. Jag har längtat så efter att äta flygande jacob så det blir det idag. Och det blir faktiskt skitgott att göra med quorn och soyabacon! Testa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!