fredag 29 april 2011

Coola och annorlunda lampor

Jag har suttit och surfat runt på lite olika bloggar nu på morgonen. Det är roligt att inspireras av andras stilar.
Jag gillar många olika stilar vilket ibland kan ge mig lätt schizofreni hemma. Jag vill kunna ha en massa olika stilar i mitt hem samtidigt som jag vill ha det ganska enhetligt.
Jag tycker om New England stilen, samtidigt som jag tycker om den lantliga stilen. Jag vill ha det både ljust och fräscht samtidigt som jag vill ha det mysigt och ombonat.
Jag har ofta fått höra att jag övermöblerar. Jag vill ha plats med så mycket möbler och saker. Men jag tycker inte att det ser alltför stökigt ut.

Nu hittade jag två lampor på nätet. De är coola men inga som jag skulle ha hemma. Skulle jag ha ett coolt kontor som var så där lagom trendigt och avskalat skulle jag nog ha fisklampan.


Lionfish by Alex Earl


Den här lampan som heter Moo kommer från norska Northern lightning.


Vi har kompisar som har denna lampa hemma. Den sitter ovanför en öppenspis, på en grå stenvägg. Den passar jättebra hos dem och ger ett mysigt ljus när det är mörkt runt om.

Jag var lite skeptisk först eftersom jag på en gång tänkte på lite kitchiga rosa rådjur och liknande som jag sett förut.

Men den här är väldigt naturtrogen gjord. Däremot kräver den sin plats. Den är nog inte lika fin och pampig om man klämmer in den på en liten vägg eller i ett hörn.

Det är ju skogens konung och han kräver första parkett!



Jag snubblade över dessa stenar gjorda i ull. De ser ju hur naturtrogna ut som helst. Säkert supermjuka och sköna.

De kommer från Emosa.


1 kommentar:

  1. Tack för hälsningen! Här strålar solen just nu så Valborgshelgen ser riktigt lovande ut :)
    Ha det gott!
    Mia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!