onsdag 27 april 2011

Det gamla hospitalet



Idag besökte vi sjukhusmuseet. Det var spännande att gå runt och titta på alla gamla grejer, medicinflaskor, verktyg, proteser och massor med andra saker.








Museet ligger längst ner i den gamla sjukhusbyggnaden. Lokalen var förut badavdelningen. Den var rund och kaklad.

Naturligtvis fick jag en massa sjuka tankar om alla skräckfilmer man sett som utspelar sig på gamla sjukhus.

Min mamma tyckte det var både roligt och jobbigt att vara där. Hon låg nämligen på sjukhus här, i dessa gamla lokaler när hon var runt 5 år och brutit ben och arm.

Det var lite skillnad på hus barn behandlades då jämfört med nu. Hon berättade att syster Agda stängde in henne i sköljrummet för att hon på natten ropade att hon var törstig.

Fasen så sjukt, stänga in ett barn så där.

Jä**la Agda! Jag tror hon spökar där i lokalerna.



Vacker rullstol





Operation





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!