tisdag 19 april 2011

Ett riktigt hus kräver riktiga verktyg

Min sambo: Vad har du skurit här?


Han tittar på den röda skärbrädan med en massa skräp på.


Jag mumlar: En gren


Har du skurit en gren med den här förskäraren? Han vänder sig om mot mig och håller upp brödkniven som ligger på diskbänken.


Mmmmm...svarar jag svävande. Spelar det nån roll säger jag nästan irriterat.


Jag är van att använda det som finns till hands när jag ska göra något. Jag har satt ihop ett högt toalettskåp med bara en skruvmejsel.


* Jag vässar pennor med kniv.

* Jag spikar upp krokar på väggen med en sko.

* Jag har sågat ner en palm med en brödkniv!! (det tog en halv dag)




När jag bodde i lägenhet så gjorde jag allt detta pga av brist på de rätta verktygen.


Idag bor jag i ett riktigt hus, med en riktig sambo och riktiga verktyg.

Jag behöver inte längre såga med knivar. Det var nog det han försökte säga den där dagen när det låg barkbitar på diskbänken.




Vi har riktiga verktyg.

2 kommentarer:

  1. Ja, man tar det som är närmast.... det e så enkelt!Behöver man en hammare.... det tar tid att kanalla ner i källaren o hämta hammaren så då tar man morteln i köket eller den stora gråstenen i sonens stansamling utanför ytterdörren! Enklare så...
    / Erica

    SvaraRadera
  2. Själv har jag valt att skaffa mig riktiga verktyg i stället för en sambo, tyckte det var den enklaste lösningen. LOL

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!