lördag 16 april 2011

Nostalgisk

Förra helgen var jag och Mats på två gårdsbutiker. På den ena av dem köpte vi en klippdocka, Bette Davies. Det var en klippdocka som såg gammaldags ut tyckte vi.




Jag är inte så stadig på handen för tillfället så fotot blev lite suddigt, vilket jag ber om ursäkt för.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så gillade jag klippdockor. Jag samlade klippdockor från alla möjliga ställen. Rev ut från Hemmets Journal, Allers och liknande tidningar som mormor hade.

Extra speciellt var det om man hittade en klippdocka på t.ex Carola eller någon annan av de idoler man hade på den tiden.



Jag var med i en barnbokklubb där man i varje paket fick med olika klippdockor eller andra papperspyssel, t.ex bilar eller tåg man kunde limma ihop till 3d figurer.



Min pappa var det som var förste ihoplimmare av dessa. Jag hade en hel kartong full.

Tydligen måste alla Sveriges kändisar ha funnits som klippdockor för jag hittade även dessa...



Kungaparet i underkläder


Och bäst av allt Janne "Loffe" Karlsson

4 kommentarer:

  1. Underbart! De där klippdockorna hade jag helt glömt bort! Fick en liten flashback och minns de där klippdockorna med glädje =)

    SvaraRadera
  2. FANTASTISK!:))

    Ha en super påske!!

    Klem klem
    ANETTE:)

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara klippdockor:) Fantastiskt roligt.

    SvaraRadera
  4. Oh! Jag älskade klippdockor när jag var liten. Hade en på Lady Diana, Carola, kungen och drottningen. Men tänk att ha en Loffe!! Haha!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!