lördag 28 maj 2011

Lady in the water



Jag har en favoritfilm som jag vill tipsa om. Lady in the water av M. Night Shyamalan.
Om du tycker om filmer mer sagobetoning ska ni se denna.
Jag längtar efter att se den igen.




Den blyge portvakten Cleveland Heep träffar den mystiska kvinnan Story och bestämmer sig för att hjälpa henne hitta hem. ”Det kommer bli väldigt farligt”, varnar hon honom, ”och väldigt fascinerande”. Det visar sig att ondskefulla väsen från en annan värld hotar att förgöra Story och alla som hjälper henne… och de som bor i huset inser snart att de är en del av historien. Deras liv visar sig ha en dold mening och de trotsar ondskan för att fullfölja sina öden.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!