onsdag 15 juni 2011

Dofter

Dofter jag älskar av olika anledningar.



Plasten i badbollar och luftmadrasser



Att stoppa näsan i en bok och lukta.


Doften i bilhallar och i nya bilar. Varför sitter inte doften kvar jämt



Liljekonvaljer. Åååååhhhh....



Lukten i vissa frysar. Det luktade så i mormors frysboxar och i den stora frysen på McDonalds. Nån kombination av mat och kyla.




Biltvätt....både handtvätt och tvätt på macken.



Doften av torr varm tallskog. Underbara minnen från skogen hos mormor och morfar.

Deodoranten min familj introducerade när vi var i Spanien första gången. Doften som håller ännu. Min pappa använder denna så jag tänker på honom.


Satsumaslotion......mmmm...det vattnas i munnen så gott luktar den. Fräscht, äkta och inte ett dugg vämjelig. Min mammas favorit lotion.



På sommaren, när alla i kvarteret oljade in staket, trädgårdsmöbler och broar. Då vet man att det är sommar.



Färska jordgubbar, vem tycker inte om den doften?




Såpa. Härligt att städa med och en härlig doft.



Lukten i parkeringsgarage. Tänk om det fanns en parfym som luktade så. Då skulle jag köpa den.



Renbäddat och nyvädrat sovrum.



Stearindoft

2 kommentarer:

  1. Vilken bredd på dofter ! :)
    Vissa av dem kan jag hålla med dig om, men några andra vet jag inte... parkeringshus-parfymen skulle inte få komma hem till mig ;)
    Men en rolig tanke var det.
    Ha en finfin dag

    SvaraRadera
  2. Eh, jag vet inte om jag ska berätta detta för dig - fröken hypokondriker - men dina dofter verkar vara ett gäng skadliga kemikalier; plastmjukgörare, plaster, polyaromatiska kolväten, parfymer, lösningsmedel och annat osunt. Håll dig till jordgubbarna, men se till att de är obesprutade och närproducerade!
    -Bakterietanten

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!