torsdag 9 juni 2011

Sommarplanering

Det var verkligen sjukt varmt igår. Över 30 grader, puh! Idag är det inte lika varmt, men det är ändå varmt. 18 grader och klockan är bara 7.39.

Min sambo ringde nyss och sa att på Biltema får man ´tamigfasiken´se allt. En 15 kilos bäver som var självmordsbenägen. Han gick rakt över E4an. Mats hade stoppat trafiken så han inte skulle bli överkörd. Robert hade fotat den så jag hoppas att jag kan få ett bildbevis senare idag.


Min första fråga efter att jag skrattat mig fördärvad var....vägde du den?


Lilla förvirrade bäver....


Igårkväll när vi lagt oss och jag precis skulle somna ringde telefonen. Det var Robert som berättade att larmet hade gått på jobbet. Vi slängde oss i bilen och åkte dit. Fort gick det!


Men det visade sig vara falskt alarm. Inga krossade rutor som larmet indikerade. Polisen och G4S var där och jag fick en svag känsla av att vara med i en polisfilm. Tyvärr ingen action där inte.





Men jag fick några fina bilder på vägen hem. Ja, jag hade med mig kameran. Det har min pappa lärt mig att man ska.


Jag tänkte dela med mig av sommarens planering.


* Vi börjar med imorgon, då är det studentfirande för Jennifer i Skellefteå. Jag ska inte ens räkna efter hur länge sedan det var som....som...Madde tog studenten.


*Sen har vi planerat att åka till Lycksele djurpark för att Tilde ska få göra andra djurbekantskaper än katter. När det blir är inte bestämt ännu.


*Tanken var Gotland för semestern men herregud, man får en USAresa för den summan det skulle kosta att åka dit under högsäsong. Jag vill gärna se Gotland, men då kan jag åka dit på hösten när det är lite billigare. Vi åke nog ner till Danmark och Göteborg istället. Jag har inte varit i Göteborg och jag har alltid drömt om att få fota vackra bilder i Skagen.





Mer då, ja det lär väl hända en del inom Luleå och Umeå. Umgås med vänner, familj och bakanta.


Sen i September tänkte vi åka på Formexmässan i Stockholm. Det ser jag verkligen fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!