måndag 5 september 2011

Juliet

Efter 4 dagar i Stockholm är jag nu tillbaka i lugnet. Det har varit roligt men intensivt.

Det är skönt att få tanka in lite nya intryck, få nya idéer och fundera på innehållet i gårdsbutiken. Vi tillbringae torsdag och söndag på FORMEX mässan i Älvsjö. Jag visste att det skulle vara stort, men så stort och så mycket som det var hade jag inte en tanke på.

Vi har plockat kataloger tills vi kroknade, provsmakat olika delikatesser, diskuterat idéer och gått omkring tills fötterna protesterade.

På fredagen tog vi oss till den ena Julietbutiken, på Hornsgatan 48.



En riktigt färgglad butik

Där fick jag se mina figurer "live" i butiken. De stod i skyltfönstret och hängde inne i butiken.




Ibland behöver man få se det för att fatta att det är på riktigt.

Vi träffade Stina Kempe som äger Juliet och hann prata lite med henne mellan alla kunder som kom och gick.

Jag längtar efter att sy fler figurer nu. Men idag ska jag göra lappar till en leverans och det tar ett tag. Så det blir att sitta vid datorn och trixa lite.
Ute blåser det och jag ser inte en människa.....åh, vad livet på landet är skönt jämfört med storstan.

Ikväll blir det en underbar skrubbning med all-bakterie-dödande medel och imorgon ska jag till sjukan för justering.

1 kommentar:

  1. Kul att du tittade in på min blogg!

    Här verkar det vara fullt av inspirationstips, så jag kommer nog kika in här fler gånger.

    Spännande att du syr till Juliet-butikerna, jag älskar deras butik, man blir så glad av alla färger!

    Hoppas armen läker snart.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!