tisdag 6 september 2011

Min vardagshjälte

I Gokväll i lördags fick min mamma frågan vad en vardagshjälte är.



Mitt svar är min mamma. Hon har alltid ställt upp för mig. I alla lägen, små som stora. Tack!

Hur gick det för mig idag då?
Jag sitter här med armen i högläge. Den värker och är så svullen att jag inte har några knogar. Försöker skriva med den vänstra handen, enbart. Det är svårt.
Operationen gick inte riktigt som förväntat. Planen var att de skulle ta bort cystan och packa hålrummet med ben. Men så upptäckte min läkare att jag hade ligamentskador också. Så han valde att låta bli att göra något nu. Vi ska diskutera hur vi ska gå vidare, och i så fall åtgärda båda problemen i samma operation.
När vet jag inte riktigt, detta måste få läka ihop först.
Det hade varit skönt om allt hade åtgärdats idag, men nu slapp jag i allafall gips och det innebär att jag borde kunna sy lite inom några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!