onsdag 19 oktober 2011

Lite blött om fötterna

Jag har en dröm om att bo i en liten fiskeby i USA. En sån som i Hajen och Den perfekta stormen, men utan haj.
Jag tycker det är så charmigt med dessa små hus med panel, små krokiga gator, gråa slitna bryggor, fiskebåtar, måsar och havet.


Jag fascineras av naturens kraft, av havet och vindarna. Att få titta ut över vattnet när det blåser vågor.
Något av det vackraste som finns är vita fiskmåsar mot en åskblå himmel. Vilka kontraster!



Jag bor vid havet nu med, men det är oftast ett ganska lugnt och fridfullt hav. Men idag blåser det storm ska ni veta. Det är 6 grader varmt enligt termometern men ute blåser det kallt. Riktigt kallt.

Jag har varit ute och fotat på morgonen för att kunna visa er hur det ser ut. Fick en smärre chock när jag tittade ut när det precis börjat bli så pass ljust att man kunde urskilja något. Vattnet slog då mot pergolan. Hela nedre delen av gården, mot vår brygga var under vatten. Segelbåten har vält, ekan har flutit en bit längre bort på gården.


Det är vatten runt pergolan och surfingbrädan låg tidigare vid grillen


Här kan man vanligtvis gå till vår brygga som ser ut att flyta där ute


Ekan har flutit iväg en bit och segelbåten har vält


Stranden är ett minne blott




Kolla vad som - till min stora förvåning - strandat på gården!


1 kommentar:

  1. Är det en val som strandat på din tomt??? Ser lite mystiskt ut..! Blir nyfiken ju ;)
    /Jakaranda

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!