måndag 12 december 2011

Måndag morgon

Jag sitter med en kopp kaffe och börjar dagen med att kolla runt på lite bloggar. Pratade nyss med min sambo som glatt berättade att han sovit rätt bra inatt och klarat sig utan morfin. Det kan innebära att han kommer hem idag. Hoppas det blir så.

Jag känner mig ensam när jag inte har någon annan än katterna runt om mig. Smilla har i och för sig legat som en klump under min arm hela natten men det går inte så bra att föra ett vettigt samtal med dem.
I och med olyckan så kändes det som att man stannade av medan tiden och livet i övrigt fortsatte framåt. Det innebär att julen närmar sig och jag har kommit av mig i julkänslorna.
Måste göra något för att hitta känslan igen.

Nåväl, idag ska jag färdigställa ett gäng figurer som väntar på sista lilla detaljen, personlighetslappen.
Sen ska jag packa ihop en figur och skicka honom till Bremen, Tyskland.
Jag fick ju ett roligt mail för någon vecka sedan.

Hej,

här kommer hälsningar från Winston!
Jag har hittat ny hem: jag bor med Gunnar och Olli i Bremen i Tyskland senast sommeren. Jag har de så brå här.
Men jag tycker väldigt mycket om att treffa en kompis eller bror.
Kan du hjelpa mig?

Tack och hej då
Winston








Hello,

because my Svedish isn't as good as Winstons I write in englisch.
I would like to order a friend or brother (twin?) of Winston, because he feels a little lonely here.
Of course we have a lot of fun together, but winston says, that "pusselbitar" are more delishious when you can eat it with a good friend or brother.
So we hope that you can help us and send a new friend or brother of winston to us.
Will this be possible before christmas?

Hälsningar
Oliver & Gunnar


Så klart att Winston behöver en kompis! Han är på gång och tränar just nu på tyska glosor.

1 kommentar:

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!