lördag 14 januari 2012

Våren med dess känslor

Jag vaknade och det var ett märkligt ljus ute. Ett vår-iskt ljus. Solen sken efter flera dagars snöstorm. På väggen bildas det solkatter och jag känner att energin kommer krypande.
Jag blir mycket gladare och mer positiv.

Utanför dörren sitter Agda och filosoferar. Undra om hon liksom jag känner samma vårglädje. 

Igår hade vi fredags-mys. Inte på det sättet som de flesta andra "fredagsmysare" i Sverige, med en påse chips under vardera arm.

Vi tog oss tid att ligga i sängen och prata, fast det inte var sovdags. Katterna kröp upp bredvid oss och jag sa till Mats att det här, det är riktig fredagsmys.
Idag ska jag vädra, städa och få det lite trivsamt här hemma. Hääärligt!

Se. solen skiner på väggen i arbetsrummet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!