torsdag 2 februari 2012

Men var är broccolin?

Detta har hänt:

* Idag såg jag en man med ett otroligt stort och märkligt eksem på halsen. När han kommer närmare ser jag att det är ett tatuerat pussmärke i en märklig rosaröd ton. Tja, smaken är olika!

* Följande utspelar sig i kassan.
Jag  funderar....det märks att det är kallt för visst har vi sålt väldans mycket av denna produkt X.
Jag tycker att nästan varje kund har med sig en av dessa.

Malin - (hurtigt)  Det här är en riktig storsäljare idag!
Kund - Ja, det kan jag förstå. Det är så kallt idag.

Malin -  Mathias, spring och kolla hur många X vi sålt idag, det måste ju vara minst 1000.

Mathias kommer tillbaka och visar med fingrarna 8.

Malin - (glatt) 800?

Han skakar på huvudet och visar åtta fingrar igen.

Malin - 8? Det kan ju inte stämma, driver du med mig? Du måste ha sett fel!

Han skakar på huvudet och går iväg.
Jag ropar till Ellen:

Malin - Ellen, hur många X har vi sålt?
Ellen - Förra året eller i år?
Malin - Idag! Av båda sorterna!!

Hon kollar.

Ellen - 8 st!
Malin - ??????

Att man ha så otroligt fel i hur man uppfattar saker? Men innan jag gick hem var vi säkert uppe i 11 eller 12 st. Inte illa, inte illa alls! Det är ju trots allt kallt idag.

När jag kom hem efter att ha fått skjuts av Ellen hade Mats gjort broccolisoppa som bara innehåller 0,5 ProPoints per portion.
Jag står och rör i kastrullen. Helsike vad han har mixat bra, man ser ju inte någon broccoli.

Malin - Mats, den ser jättegod ut, men var är broccolin?
Mats - Oj, den glömde jag. Men den var god i alla fall.
Malin - Ja, men det är ju inte direkt nån broccolisoppa om man inte har i broccoli....

Ja, gott folk, det var min dag. Hur har er dag varit?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!