torsdag 5 april 2012

Berättelsen om drakägget

En gång när jag var liten så var jag hos våran granne och bakade. Det var runt påsk och jag var väl sju åtta år. Det var då jag fick höra berättelsen om drakäggen för första gången.Hon var väldigt hemlig av sig när hon berättade det för mig, för det var en stor hemlighet som jag inte fick berätta för någon. Allra minst för min pappa.
Hon sa att runt påsk så fick man vara extra noga med att hålla koll på sin pappa eftersom alla pappor då värpte drakägg.
Fick man se ett sådant ägg så var man tvungen att snabbt trampa sönder det annars kunde det kläckas en drake.
Jag var helt inne på detta och hittade ett och annat ägg som min pappa lämnat efter sig. Jag hade tur, jag hittade nog alla ägg, för jag såg aldrig till några smådrakar.

























Den här berättelsen tänker jag på varje påsk. Och eftersom min pappa kommer hit i helgen så ska jag vara noga med att bevaka varje steg han tar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!