onsdag 30 maj 2012

Om att gräva efter kattskallar

Igår kom det några ton grus och "kattskallar" hem på gården. Det blev en enda stor blandning hällt i en stor hög så vi fick försöka kratta och gräva fram "kattskallarna".

Kattskallar är de rundade stenar som vi skulle lägga som kantstenar. Namnet har de tydligen fått för att de är ungefär en katt skalles storlek. Sjukt namn om ni frågar mig (det tycker jag om kattstrypare = buntband också).

Men det blev så  fint och bra. Det tog hela kvällen, vi bar, krattade, körde skottkärra och ojjade oss.
Nu ser det mycket mer ordnat ut.

Matjord och gräsfrön kommer dit om ett tag, då blir det ännu bättre resultat!

2 kommentarer:

  1. Å det blir superfint, ju!

    Kram eva

    SvaraRadera
  2. Jättefint!!! Jag hoppas jag kan hälsa på i din fina butik nån gång, lite långt bara....

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!