lördag 2 juni 2012

Troll-Hasse hälsar på

Klockan är 18.51 och det är lördag. Regnet öser ner och jag har tagit på mig pyjamas. Härligt! Nu ska jag sätta mig i soffan och sy på fler figurer och förhoppningsvis visas det något bra på TV.

Jag har jobbat hela dagen, och sen hade jag öppet lite i butiken. Det var besök från Kiruna och de inhandlade två figurer.
Med sig hade lilla Filippa sin älskade Troll-Hasse. Han var nött men ack så älskad. 

Här är Troll-Hasse och Filippa!

















Men nu fick hon en till kompis, Flippan, som hennes mamma och pappa fastnade för genom namnet.
Men Filippa verkade gilla honom också.

Det enda trista var att jag upptäckte att det regnade in vid fönstret, men Mats lagade nog det med lite silikon. Vi får kolla det när vädret är bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!