tisdag 3 juli 2012

Jag har ett problem!

Jag har helt uppenbart problem med min planering.
Som jag skrivit tidigare så vill jag mer än något annat ha koll, kunna planera och strukturera.
Det här problemet blir extra tydligt när man som jag gör nu under sommaren, ska jobba heltid med mitt lilla företag.
Dels ska jag ha öppet butiken. Jag ska sy figurer, jag har en stor beställning till Juliet som ska vara klar 1 september, jag har ett par andra beställningar. Jag borde göra pappersjobb och hålla koll på "det viktiga".






































Sen ska man tydligen hinna ha en fritid också. Man ska umgås, laga mat, sova och hinna hålla sig hel och ren.
Det här är inte lätt, speciellt inte med tanke på att jag har lite problem med vissa delar.

Jag vill ha koll. Det kräver att jag sätter mig ner och planerar. Följer vissa tider osv. Samtidigt blir jag stressad över att se allt på papper, att jag har si och så mycket att göra, vissa tider att passa.

Jag vet att jag mår bra av rutiner, samtidigt märker jag att jag motarbetar mig själv.
Vad ska jag göra för att få det hela att fungera. Jag behöver ordning, jag behöver vara fokuserad och jag behöver ha en massa energi.
Jag vet svaret inom mig själv, men jag lyssnar inte....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!