lördag 14 juli 2012

Mitt blivande arbetsrum

Jag har länge känt att det är besvärligt hur jag jobbat med företaget. Utan rutiner och utan en egentlig arbetsplats har jag suttit från tidig morgon till sen kväll och sytt. Pendlat mellan att sitta vid bordet i matrummet och att sitta nedsjunken i soffan och se TV medan jag syr.

Varje gång vi får främmande känner jag mig tvungen att antingen be om ursäkt för den evinnerliga röran, eller att tokstäda undan alla mina saker innan. De blir då ned stoppade i diversepåsar, intryckta i diverse garderober. Sen är allt en enda röra och jag känner att "vad är vitsen med att sortera och städa, skadan är ju redan skedd".

Så tillsammans med min kära mamma, som alltid börjar en mening, när hon är här, med orden "om jag bodde här så skulle jag göra så här...."
Det är i princip alltid väldigt bra idéer, men man måste ju ojja sig lite och protestera bara för att.

Men tanken hon hade var att jag skulle slänga ut kökssoffan som stod  tvättstugan och där inrätta en arbetshörna. Jag skulle också skaffa ett par garderober där jag kunde ha ett litet lager med produkter som inte ryms i butiken.
Så i tisdags åkte vi upp på ikea och handlade lite grejer till min nya arbetshörna. Bordsskiva, ben, skåp, hyllor och garderober.
Vi målade väggen i en knall-äppelgrön färg. Skitsnyggt blev det faktiskt!

























 Det är inte helt klart ännu, men ni kan få en liten aning om resultatet här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!