fredag 30 november 2012

Den perfekta strumpan

Jag måste på strumpjakt idag. Det är lite svårare när det är speciella färger jag behöver.
I går hade jag tänkt börja med hockeyfigurerna men det ville sig så illa att jag inte hade en enda strumpa i rätt färg.

Hur någa är det egentligen att det ska vara exakt rätt nyans av en färg? Eftersom jag själv inte är sportfreak så vet jag inte. Det kanske är värsta förolämpningen att använda fel färg...

Hur som helst hoppas jag att jag ska hitta några passande. Utbudet är ju trots allt begränsat.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I need to go sock-hunting today. It´s a bit difficult when there´s a certain colour I need.
I was going to start on my Hockey-Luna´s yesterday but I didn´t have a single sock in the right colour.

How important is the exact right nuance of a colour? I don´t know since I´m not a sportfreak. Maybe it´s an insult to use the wrong colour...

Anyway, I hope I´ll find some. The supply is acctually confirned.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker strumpor är hopplöst! Jag letar ständigt fina annorlunda pigga glada strumpor att ha på fötterna. Men det finns ju inte? Svarta, vita, randiga, var så god lixom. Jag förstår inte var du hittar alla dessa fantastiska strumpor?? Och det smärtar mig nästan lite att du klipper sönder dem =P (Men de blir ju fantastiska i sin nya form med så klart! =D)

    SvaraRadera
  2. Mitt liv går ut på att leta strumpor känns det som ibland. Jag har själv ganska dåligt med strumpor, att använda på fötterna. och de är ganska basic, ofta svarta.
    Men jag är otroligt noga när jag köper för att klippa sönder (förlåt Ulrika). Faktiskt har de rätt snygga på ICA Maxi, om man går på barnavdelningen. Jag köper mycket på t.ex. H&M, Kappahl och Dollarstore.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!