söndag 4 november 2012

Skägget i brevlådan

Jaha, då har man stått med skägget i brevlådan idag.
Vi var lite impulsiva och drog till ikea för att köpa två till stolar av samma modell som vi köpte för tre veckor sedan.
De var ju så billiga!

När vi var där förra gången så hittade jag en jättesnygg stol, men den kostade över 900 kr och vi skulle ha  två, kanske fyra stycken. Lite väl dyrt tyckte vi. Dessutom var vi så många i bilen och hade handlat en del så det hade inte fått plats.
Så hittade vi då denna stol, för bara 249 kr, med dyna. Och som inte var monterad och skulle få plats i bilen. Självklart slog vi till med två stycken. Trots att den inte var lika fin som den första, men den var ju så himla billig!


Stolen jag ville ha som var för dyr...
Stolen vi köpte - eftersom den var så billig....

Idag var vi där för att köpa två till. Stolarna stod inte kvar på samma ställe så min sambo frågade i informationen om de fanns några kvar. Vi kom ju inte ihåg vad den hette. Men vi förklarade att den var grå och kostade 249 kr!
De letade men hittade ingen. Men så kom Mats på att han hade kvittot i plånboken. och där var den...stol och dyna för 1600 nånting!
What the heck! Vad är det här för skämt?! Vad hände med 249 kr???
Tydligen hade inte stolen kostat vad vi trodde. Och vi hade inte kollat det efter vi betalat. Mats sa att han tyckte att det blev lite dyrt, men...

Jag kände mig grymt lurad! Här har jag gått i tre veckor och tyckt att vi gjort värsta kapet och så har vi inte det! Tänk om jag åtminstone hade fått fortsätta tro det. Men nu vet jag....och det gav mig pengaångest. Jag tycker inte om att göra av med pengar, slösa, unna...jag vill spara och se mina pengar växa så detta var ett riktigt bakslag för mig.

Vi köpte i alla fall två stolar till och nu ska jag äta havregrynsgröt resten av månaden!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Well, I´ve been a total fool!
We went to ikea to buy two chairs of the same model we bought three weeks ago. They were sooo cheap!
 
Last time I found chair I really liked (the first picture), but the price, 900 kr, was a bit to expensive because we needed two, maybe four chairs.
So we found this chair (in the second picture), and it was so cheap, only 249 kr. We bought two. Even if I didn´t like them as much as the first one.

Today we went back to buy two more.
We didn´t find them at the same spot so we asked in the information. We didn´t remember the name of it, but it was dark grey and only costed 249 kr. They didn´t find any such chairs. Them Mats remembered that he had the receipt from last time. And there the two chairs was...for 1600 kr...What the heck! Is this some kind of joke? What happeped to 249 kr?
Clearly the chair wasn´t as chep as we thought. We never checked after we payed, and since we bought other stuff to we didn´t react.

I felt tricked! I´ve been walking around for three weeks thinking I made a really good deal and now I hadn´t!
I have to live on oatmeal for at least a month now.....damn it!

2 kommentarer:

  1. Så typiskt men jag ler lite...det här hade kunnat hända oss!

    Kan ni byta? Ikea har ju 90 dgrs bytesrätt. Inte ska du äta havregryn hela månaden.

    Kram
    Lotta


    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade in på min blogg, så att jag kunde hitta din trevliga...
    Surt det där med stolen, jag vet precis... Köpte ett doftljus som jag trodde kostade 25 kr och så när jag kom hem stod det 75 på prislappen. Ett doftljus för 75 kr! (Så finns det dom som köper för hundratals kronor, ja jag vet... men inte snåla jag) Himmel o pannkaka, det går ju bara upp i rök. Men där "bet jag mig i näven" som mannen brukar säga, för detta ljus sprider en underbar, underbar doft i hela huset, så jag blir alldeles till mig.
    Jämföra ljus med stol kanske man inte ska göra, men just känslan att "bli lurad", "man trodde" osv.
    Du kan ju byta, men då ska förpackningen vara med,,, och vem sparar på sånt?
    Och stolen är ju helläcker. Den ni köpte alltså...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!