fredag 9 november 2012

Tankar om religion

Jag är inte speciellt religiös, förutom till jul när jag blir riktigt intresserad av Jesus och Bibeln. Det hör liksom julen till.

När jag var liten såg jag en bild på gud som blickade ner på mänskligheten från himlen. Jag vafor helt och fullt på det klara att detta var gud. Jag var helt fascinerad av bilden, som min pappa hade tagit.



När jag blev lite äldre så insåg jag att detta inte var den riktiga gud, utan min mamma (nog en gud för mig).
Min pappa hade lagt ihop ett foto han tagit på träden hos mormor och morfar med ett foto han tagit på min mamma som hade en ansiktsmask.

Än idag tycker jag att det är den bästa bilden. Den bild som gör starkast intryck på mig.
Mamma ser dig!

Som slutkläm på detta heliga inlägg vill jag spela en låt med Kjell Höglund som jag skrattade så jag grät åt igårkväll när jag skulle somna. Den heter Min egen begravning.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I´m not that religious, except during Christmas. Jesus and the Bible is part of Christmas for me.

When I was younger I found a picture of God watching over mankind from high above. I was sure this was God! I was totally fascinated of the picture my dad had taken.

When I got older I realized that this wasn´t the real God, just my mum (enough God for me).
My dad had taken a photo of the trees and put it together with a photo of my mother wearing a facial mask..

Even today I think this is the best picture. The picture that makes the most impression on me.
Mummy sees you!

7 kommentarer:

  1. Vilken otroligt häftig bild, förstår att du gillar den :) Tack för sången av Kjell Höglund verkligen tänkvärd. Liza

    SvaraRadera
  2. Läckert!!! Bilden är verkligen otrolig, gillar!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. En helt underbar bild. Förstår att den väckte tankar och funderingar :)

    SvaraRadera
  4. hahaa jag hade nog blivit rädd för gud om jag var du :)

    SvaraRadera
  5. Haha allt är så mycket enklare och mer logiskt när man är barn:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!