fredag 7 december 2012

Bokstaven T

Jag hade kunnat fota mig själv nu och visa en bild på någon som är TRÖTT, men det skulle inte vara någon rolig upplevelse för er.

Därför väljer jag två bilder som jag kan stå för istället.

Den första är på min älskling Kotte. Hon är den gosigaste katten som finns. På kvällen kan hon somna utsträckt på min mage, och på natten driver hon mig till vansinne med sitt krafsande.
Sen vi flyttade till landet har hon gått från att vara en feg osäker katt som inte vågade hoppa upp på en byrå utan att jama i flera minuter, till att bli västa jägaren som klättrar överallt.
Hon har vid åtminstone ett tillfälle varit på väg ner i grannens skorsten. Det var ingen rolig upplevelse för hon hade faktiskt kunnat fastna.


Den andra bilden föreställer min kära sambo, blivande man, Mats som poserar i den nya tunneln vid järnvägsstationen i Umeå.
Under veckan jag var hos mina föräldrar så diskuterades, och debatterades det en massa om den nya tunneln. Skulle citaten locka folk att klottra....ja, en massa saker.
Umeåbor, vad anser ni själv om tunneln. Jag tycker den var rätt fin och hoppas att den inte ska bli nedklottrad och förstörd. Har ni förresten hittat det gömda citatet? Vad stod det?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The letter T. I guess I could show you a picture of me - tired. But that wouldn´t be so nice.

I choose two pictures I like instead.
The first is on my darling cat Kotte. She´s a really cozy cat. In the evenings she lies on my belly sleeping and in the nights she drives me crazy with her scratching on doors.
Since we moved to the countryside she´s become a real hunter.
And she climbes everyting. One time she was on her way down the neighbours chimney. That could have ended in a bad way.

The other picture is on my, soon to be husband, Mats. He is posing in the new tunnel by the railwaystation in Umeå.
During the week I spent at my parents in Umeå the newspaper was filled with discussions about this tunnel.
What does the people in Umeå think about it? Did you fins the hidden quote?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!