torsdag 20 december 2012

Varför så elak?

Kvinnor är rätt elaka mot varandra. Jag vet inte vad det beror på. Kanske handlar det om osäkerhet och rivalitet.
Man vill inte låta någon se att man känner sig ensam och vilsen så därför agerar man som en bitch utåt.

Jag sitter och tittar på The Real Housewives of.....New Jersey, Beverly Hills, Vancouver.
Det är egentligen skit TV men jag fastnar i det, totalt. Alla intriger, allt skitsnack och alla bråk. Jag bara måste se det. Jag kommer på mig själv att sitta och längta till nästa del.
Det är sjukt, jag vet.





Det är ju rätt extremt i dessa serier (eller så är det riggat som min sambo säger när han vill irritera mig). Men kvinnor är ju som sagt rätt kattiga mot varandra. Jag vet av egen erfarenhet hur det kan vara. På gymnasiet gick jag i en klass med bara tjejer. Det var väldigt uppdelat och man var inte alltid så snäll och hjälpsam mot varandra.
Vi borde ändra på det. Man blir ju inte bättre som person för att man trycker ner, pratar skit om, och ser ner på andra.
Ge istället en komplimang så ska du se att både du och personen du ger den till blir mycket gladare.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Women are sometimes really mean to each other. I don´t know why, maybe it´s rivalry and insecurity. You don´t want anyone to see if you´re feeling alone and lost, so you act like a bitch.

I´m watching The Real Housewives of....New Jersey, Beverly Hills, Vancouver. It´s shitty TV but I´m stuck. All the intrigues, all bullshit and all the fights. I just have to see it! I find my sef longing for the next episode. It´s sick - I know!

These TVshows are quite extreme. But I know that woman can be mean to each other. I have seen it, in school. During highschool we were only girls in my class. It was very divided and people weren´t so nice and helpful.
We need to change that. You´re not a better person if you look down and tak bad about anyone else.
Give someone a compliment and you´ll see. Both you and the other person will be so much happier!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!