lördag 12 januari 2013

Kontraster i livet

Klockan är 07,55 och jag pratade nyss med min sambo. Han ringde från andra sidan jordklotet - nästan.
Han berättade om den överdådiga lyx, om limousiner, betjänter, värme och storslagenhet. Han sa att han känner sig som James Bond.
Han befinner sig i Bangkok med en kompis.
Han stod på balkongen på 22 våningen, i värmen, och pratade med mig.
- Jag har aldrig varit med om något liknande, skrattar han.





Själv tittade jag ut över de snöklädda vidderna och försökte att inte drunkna i avundsjukans våg som slog över mig.
Någon gång, någon gång ska det vara jag som står där!!







---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
It´s 7,55 am and I just talked to my fiancée in the phone. He called from the other side of the world - almost.
He told me about the extravagant luxury, the limousines, the servants, the warm weather and the grandiosity. He said that he felt like James Bond.
He´s in Bangkok with his friend Stefan. 
He was standing on the balcony on the 22 nd floor, in the heat, talking to me.
- I´ve never seen anything like this, he said laughing.

I looked out on the snow and tried not to drown in the big wave of jelousy that hit me.
Some day, some day I will be standing there!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!