torsdag 17 januari 2013

Nu ska ni få lära er lite...

Först och främst - tack!
Tack för alla uppmuntrande ord angående min gårdsbutik. Jag behövde få höra dem! Det känns rätt bra nu när jag vant mig vid tanken, och jag hoppas att det i förlängningen ska ge mig ett lugn och mer tid för familjen.
Igår fick vi reklam från Ving, och det var en fras i reklamen som var väldigt tänkvärd, i alla fall för mig!


Idag är det - 22,6 grader men inte gör det mig nåt! För idag kommer Mats hem från Thailand! Det ska bli så skönt att slippa vara ensam och bara ha katterna och sina jobbiga tankar att dela dagen med.
Ser fram emot att få se alla bilder!
Jag har känt mig som en succulent utan vatten när han varit borta....rent fysiskt alltså!


När han är borta....



När han kommer hem

Lite allmän kunskap om växtceller:
En växtcell har en vakuol, som är en vätskefylld blåsa med olika salter och syror lösta i vatten. Vakuolerna i en växts alla celler är viktiga för att den ska behålla strukturen. Om växten är uttorkad innehåller vakuolerna inte så mycket vatten, vilket leder till att växten sjunker ihop och ser vissen ut.

Så då vet ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!