tisdag 29 januari 2013

Nu testar jag mig fram

Jag imponeras så av Elins fina affischer. Jag skulle önska att jag kunde illustrera lika fint som hon gör.

 Lånade bilden från Elins blogg -  http://elinochalva.blogg.se/

Jag var tvungen att fråga henne vad hon arbetade i för program, för jag skulle vilja prova det.
Hon sa att hon jobbade i Adobe Illustrator och att det gick att ladda ner en testversion kostnadsfritt.
Så jag gjorde det!
Nu har jag suttit och testat lite olika saker, men det är ju alltid lite svårt när man inte jobbat i programmet tidigare. Men det påminner lite om Photoshop.
Nu har jag 30 dagar på mig att prova mig fram!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I´m so impressed by Elins wonderful posters. I wish I could illustrate the way she does.
I asked her what programem she uses and she told me it was Adobe Illustrator and that I could download a free testversion.
So I did!
I´ve been trying to understand how it works but it´s a bit difficult when you haven´t used it before. It´s a  bit similar to Photoshop.
I´ve got 30 days to go!

1 kommentar:

  1. Men tack söta du, vilken komplimang :) Kul att du laddade hem och provar på, hoppas att det går bra! Jag tyckte som sagt att det var svårt först men när det väl släpper så är det himla smidigt! kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!