torsdag 14 februari 2013

I will always love you...


Whitney Houston, I will always love you.....min syster, då 8 år gammal, står i köket och sjunger tills rösten spricker. Men inte bryr hon sig om det, hon sjunger och sjunger....från hjärtat, med lidelse!
Underbart, eller hur!
Det var en plåga för öronen, men jag kan inte sluta le när jag tänker på det. Året var 1992 och Bodyguard var oerhört populär.
Just nu spelas den på radion, en av tidernas bästa kärlekslåtar.
Jag frågade henne om hon kunde tänka sig sjunga den på vårt bröllop. Eller hur?! fick jag till svar.
Jag tror inte det blir så....

Idag är det Alla Hjärtans Dag. I USA firas den så mycket mer än vad vi i Sverige gör. I Sverige ifrågasätts den som ett knep från köpmännen för att vi ska köpa mer.
Det är lite trist. Jag skulle önska att det var lika stort här.
Hur många Alla Hjärtans Dagar kom inte, och gick, när man satt och tänkte...om jag bara hade haft en kille som älskade mig, som skulle ge mig en ros eller ett litet kort.

Nu har jag den bästa av alla, min Mats, mitt livs stora kärlek, min blivande man.
Han är min! Och han är bäst!


Mats, jag älskade dig igår, jag älskar dig idag och jag kommer att älska dig imorgon och alla andra dagar!

Tack för att du vill vara med mig!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Whitney Houston, I will always love you.....my sister, at the time 8 years old, singing in the kitchen, until her voice breaks. But she doesn´t care at all, she sings and sings, from the bottom of her heart.
Wonderful, or!! 
It was agonizing for my ears but I can´t stop smiling when I think about it. The year was 1992 and the Bodyguard was really popular.
The song is playing on he radio right now, the best lovesong of all times.
I asked if she would like to sing that song at our wedding and her answer was - yeah right?!
I don´t think it will happen...

It´s Valentines day. In the US they celebrate big time. Not so much in Sweden. A lot of people are questioning the reason to why we should celebrate. Maybe the reason is spending money at the stores buying all kind of unnecessary heartshaped gifts.
That´s a  pretty boring attitude. I wish we could be more like them, not so "typical swedish stiff".

I remember many Valentines when I wished I had a boyfriend that would give me a red rose and a little card.
But now I have the best of all, My fiancé Mats. The love of my life, my future husband.
He is mine! And he´s the best!


Mats, I loved you yesterday, I love you today, and I will love you tomorrow and for the rest of my life! 

Thank you for wanting to be with me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!