söndag 24 mars 2013

Att undvika det vita giftet

I helgen har vi ätit ute på restaurang. Det var en spännande upplevelse för mig eftersom detta är första gången som jag äter ute, sockerfritt.





Vårt val av restaurang var Cg´s i Luleå. en jättefin och relativt nyöppnat ställe på Storgatan. Det känns som att komma in i en annan värld när man kommer innanför dörrarna. Det är lätt att låtsas som att man befinner sig i Stockholm, eller London. Det känns i alla fall inte som Luleå.

I Luleå finns det rätt många restauranger, men de flesta är kinarestauranger eller sportbarer. Cg´s är mer lyxigt med inriktning på lokalproducerat.
Mats hade sagt till att jag är sockerallergiker när han ringde och bokade bordet och de hade sagt att det inte var några problem, att det var en utmaning. De var givetvis tacksamma att blivit förvarnade eftersom det inte är så enkelt att bara svänga ihop något spontant.
Så jag såg med spänning fram emot resultatet.
Jag kände mig givetvis lite besvärlig, som vanligt, men försökte att inte bry mig om det.





Resultatet var över förväntan. Jag vet inte om allt var 100 % sockerfritt, men så gott som. Det gjorde sitt bästa, och de gjorde det bra.
Jag är oerhört imponerad och tacksam!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
We´ve been eating out this weekend, in the new and fabulous restaurant Cg´s. An exciting event for me because  it´s the first time as sugarfree.


Our choice, Cg´s, is a newly opened restaurant here in our town. It feels like walkeng into a new world. It´s easy to pretend to be in Stockholm or even London. It doesn´t feel like Luleå.

We have many restaurants here in Luleå, but mostly chineserestaurants and sportsbars.
Cg´s is more luxurios with focus on local produced ingredients.
Mats had informed them that I didn´t eat any sugar when he made the reservation. They said no problem, it´s a challange! Of course they were thankful to know in advance because its not easy to whip something up spontaniously.
I really looked forward to see the result.
I felt a bit awkward as usual, but tried not to care.
The result was better than expected. I don´t know if it was 100% sugarfree but almost. They did their best and did it well.
I´m tremendously impressed and thankful!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!