måndag 1 april 2013

Smaksensation - old school

Jag fick höra om att Loka släppt lite udda smaker på sitt mineralvatten.

Loka likes old school.
Smakerna heter Strawberry icecream, Chocolate shake och Lemon pie. Min första reaktion var WOW, sen tänkte jag att det måste vara riktigt äckligt.
Men jag måste ju testa!
Vi körde runt och letade i går kväll och hittade tillslut två av smakerna på Shell. Chocolate shake och Lemonpie.
Min sambos reaktion innan han ens hunnit smaka var att han absolut inte ville testa chokladen.
Först smakade jag Lemon pie. Den smakade citron (såklart) men med en lite "pajig" känsla som eftersmak. Förstår ni hur jag menar? Den var riktigt god!


Chokladen luktade precis som Ohoj chokladsås när jag öppnade den och luktade. Och tanken var ju att man skulle känna att det fastnade i halsen som det gör om man sväljer chokladsås, men det var ju en vattenkänsla. Så effekten var den goda smaken fast utan att det blev sött och trögflytande.
Jag måste säga att det var en märklig känsla, för smaken blir ju inte kvar i munnen som man förväntar sig.
Nu måste jag bara hitta Strawberry icecream vattnet för det kan nog vara en riktig hit!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I heard that Loka released new mineralwater tastes.
Loka likes old school.
The new tastes is Strawberry icecream, Chocolate shake and Lemon pie. My first reaction was WOW, then I thought it must be awful.
But of course I had to try it myself.
Yesterday evening we drove around looking for the water, We found two of them, Chocolate shake and Lemon pie.
My fiancés first reaction was that he would not try the chocolate.
We tried the Lemon pie firt. It tasted like lemon (of course) but with a "pieie" aftertaste. Do you understand what I mean? It was reallt good!

The chocolate shake water smelled just like chocolate sauce when I opened the bottle. I had the feeling it would get stuck in my throught like it does when you´re eating real chocolate sauce, but it was a water feeling. So the effect was the good taste but without the sweet and glutinous feeling.
I have to say it was a strange feeling. The taste doesn´t stay in your mouth like you expect.
Now I have to find the Strawberry icecream because I think that one can be a really hit!

1 kommentar:

  1. Shit vad galet det låter. Först tänkte jag "aprilskämt" men sedan såg jag att det var postat igår så... Man blir onekligen intresserad av att prova=)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!