lördag 23 mars 2013

Ta på mig!

Det fanns så mycket coolt när jag var yngre. Är det någon som kommer ihåg hypercolor T-shirten?


Det blev märken på tröjan av värme. Så man kunde göra handavtryck på sina tröja, och de försvann sedan när värmen avtog.
Superhäftigt!
Jag hade en gröngul T-shirt. Tyvärr blev den sämre och sämre allt efter man tvättade den. Men den var cool så länge den varade.


Vid något tillfälle var det även populärt att spraya sina jeans med klorin. De blev riktigt fräckt prickiga.....
Inget jag skulle vilja göra idag dock.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
There was so many cool things when I was younger. Does anyone remember the hypercolor T-shirts?

You could make handprints on your T-shirt and they dissappeared when the warmth fron your hand faded. So cool!
I had a greenyellow one. Unfortunately the effect got worse with each wash. But still - cool - as long as it lasted! 
There was also a time when it was popular to spray your jeans with clorine so you could get some neat stains......not that I would wear the now....

1 kommentar:

  1. ÅÅÅÅÅ jag kommer ihåg tröjorna, så himla häftig man var med en sån :0)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!