onsdag 6 mars 2013

Tillbaka till vardagen

Jag har varit sjuk i nära på en vecka. Förkyld och hängig som så många andra den här årstiden.
Men idag är jag back in business och ska iväg och göra ett antal ärenden innan jag börjar kl 12.

Jag måste posta beställningar, jag ska lämna av en annan beställning, jag måste köpa vitaminer och så måste jag inhandla röda strumpor.
Jag hoppas att det finns helröda strumpor på H&M för det är dit jag åker. Då har jag bara ett stenkast till jobbet så jag borde hinna. Varför just röda? Jo, för jag har beställning på två Luleå Hockey Luna.

Ute snöar det igen och det ger inte så mycket vårkänslor tyvärr. Det känns snarare som november. Katterna vill inte så ut och har alldeles för mycket överskottsenergi. De studsar mellan väggarna och är allmänt störig!


Nu på morgonen har jag fått en del saker gjorda, som jag inte tagit tag i. Jag har sagt upp en massa saker gällande butiken, vilket känns som en lättnad. Varför ska det ticka pengar när jag inte använder det?!

Jag är dessutom inne på min andra dag med sockerfri kost. Jag känner ingen skillnad ännu, så klart, förutom att det känns bra.
Bra att jag äntligen tagit mig i kragen och börjat. Det krävs en stor insats, mycket tålamod och en massa planering.
Jag är inte personen som brukar planera och laga mat. Jag har kunnat äta det som finns hemma, ibland konstiga kombinationer men det har mättat. Men inte alltid, eller nästan aldrig, varit speciellt bra.
Men istället för att se allt negativt som varit måste jag försöka se framåt, vara positiv och tro på att jag klarar det.
Det enda svåra är ju hur man ska ställa sig till att bli bortbjuden, eller gå ut och äta...hur gör man sånt?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I´ve been home, sick, for almost a week. Feeling lousy and having a cold, like so many others this time a year. 
But today I´m back in business and are heading off to run some errands before work, at 12.

I need to go to the postoffice to send some Luna´s, leave some stuff to a costumer, buy vitamins and buy some red socks. I hope they have red socks at H&M because thet´s where I´m heading. And it´s close to work so I will make it in time.
Why red socks you might think? That´s for the hockey-Lunas a lady ordered for her kids.

It´s snowing again and that´s bad. No spring feelings for me today. It feels like november.
The cats doesn´t want to go out and they have way to much energy. They´re almost bouncing on the walls.

I got a lot of things done this morning. I unsubscribed a lot of contracts regarding my shop. That feels good. No need for it to cost money when I´m not using it.

It´s the socond day of my sugarfree life. I don´t feel much difference yet, except from the feeling of doing something right!
I finally got started. It´s going to take lot of effort, a big portion of patience and planning.
I´m not the person who likes to plan and cook. I usually eat what I can find, sometimes strange combinations. Sometimes good, but almost always bad.
But instead of looking at all the negative stuff I need to focus on the positive, look forward and believing that I can do this!
The only think I wonder about is how I handle the dinner invitations and going out to restaurants...how do I do that?

1 kommentar:

  1. jag förstår hur du känner.... men berätta för de som bjuder på middag att du ändrat dina kostvanor och jag lovar, att dom förstår. Det behöver inte bli krångligt alls =) och de flesta börjar bli rätt så medvetna om vad som är bra mat och inte. Samma gäller restauranger. Ofta kan man välja rotfrukter istället för potatis fast det beror nog på vilken restaurang man går på ;) Lycka till!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!