onsdag 24 april 2013

Plocka stenar

Så här ligger det till. Jag har insett att jag tagit på mig för mycket inför mässan nästa helg. Jag har känt mig stressad och haft alldeles för mycket på mitt bord.
Jag valde att ta ledigt några dagar för att hinna ikapp.
För varje sak jag tar tag i nu känns det bättre och bättre. Det gäller att göra en sak i taget, stryka från listan och sedan ta tag i nästa.
Det går rätt bra.
I morse tog jag dessutom tag i att slutföra sammanställningen av min deklaration. Den har legat som en tung sten på mitt samvete och nu kan jag ta bort det från min lista. Det känns så skönt!

En sten bortplockad från mitt dåliga samvete

Från och med nu ska jag tänka efter både en och två gånger innan jag tackar ja till saker eller startar upp nya projekt.
Jag vill leva med ett rent och lätt samvete och inte känna konstant stress över allt jag har att göra och allt jag inte hinner med.
Klart slut!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
This is how it is. I realised I´ve taken on to much for the expo next weekend. I´ve fet stressed out and had way to much to do.
I took a few days of work so I can get everything in order. One thing at the tie, take it of the list and then start with the next one.
I think it goes well.
This morning I finished the taxpapers which I´ve had bad consciense about for a long time. It feels great.
From now on I´m going to think two times before I say yes to something or start a new project. I´m going to live with a easy mind and get out of all the bad consciences.
Over and out!

1 kommentar:

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!