torsdag 4 april 2013

Recept på sockerfri glass

Jag har gjort sockerfri glass ikväll!
Det blev en sats med banan och kanelsmak samt en sats med blåbärssmak.


Jag har inte smakat av resultatet ännu i fryst tillstånd med smeten var god.

Receptet på glassen är:

3 äggulor
3 bananer
1 msk kanel
2 1/2 dl grädde eller sojagrädde

Vispa äggulorna i matberedare eller mixer. Tillsätt bananer och kanel. Mixa en stund. Häll i lätt vispad grädde och frys in.
Servera med bär.

Förhoppningsvis lika god som denna skönhet / Hopefully as good as this beauty

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I made sugarfree ice cream tonight. 
One batch with banana and cinnamon and one batch with blueberry.

I haven´t tasted the frozen result yet, but the mixture was really good.

The recipe is:

3 yolks
3 bananas
1 tablespoon cinnamon
2 1/2 deciliter cream or soy cream

Stir the yolks in a mixer. Add bananas and cinnamon. Mix together for a while. 
Add light whipped cream, stir together and put in the freezer.
Serv with berries 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!