fredag 31 maj 2013

Gittan och älgbrorsorna

Ja, vi hade finbesök i morse. Det är inte bara vi människor som tycker det är för varmt nu, även älgarna tar gärna ett dopp på morgonen.
Jag skulle precis iväg, klockan var 7,30 när min sambo säger i en lät viskande men ändå exalterad röst
- Kolla en älg på gården!
Jag tittade dit och ser en till komma fram, och en till. Tre älgar kommer vadande vid vår strandkant. Jag skyndar mig att knäppa av en bild med mobilen och försöker gestikulera till Mats att ta batteriet till kameran från laddaren och ge mig det.


Efter lite fipplande smög jag mig ut på baksidan och hörde dem komma plaskande vid båthuset.
Men de är lite lättskrämda och ville inte vara sällskapliga så de simmade iväg mot Brändön istället.



Det är så himla mäktigt att få se alla möjliga djur på så nära håll. Härom veckan flög en uggla fem meter framför min bil....de är stora!



2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vilka roliga bilder och med tanke på Gittan och Älgbrosorna. (Kikar in och vill passa på att tacka för kommentaren du gjorde för veckor sedan på min blogg.) /JW

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!