onsdag 8 maj 2013

Jag borde ha fötts på savannen....

Jag har varit på stan och letat skor idag. Mina fötter vill inte gå i skor, de vill gå barfota eller i tofflor.
Två operationer senare trodde jag att skor skulle vara en enkel match, men si det var det inte.
Jag har fortfarande breda fötter med tår som vill ha utrymme bredvid varandra. Det finns så många skor som är gjorda för smala nätta fötter (som med kläder då....) och tjejer som kanske inte har något emot att ha tårna på höjden istället för på bredden.

Min mamma är dagisfröken och från henne har jag lärt mig att man ska ha fotriktiga skor där foten ryms. Så det så!


Antingen får jag fortsätta leta eller så flyttar jag till en plats i världen där jag kan gå barfota året om.
Hur det kan finnas människor som är sko-beroende övergår mitt förstånd. För mig kan jag likna det vid tortyr!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I´ve been in town today lookimg for summer shoes. My feets doesn´t want to wear shoes, they want to be barefoot or wear slippers.
After two foot surgeries I expected it to be easy, but no...nooo.
My feet are still wide and my toes still want space to wiggle. So many shoes are so slim (like so many clothes), made for woman who doesn´t mind having her toes on each other.
I do mind!

My mum is a kindergarden teacher and she has always preached that you should wear good shoes!
Now you know!

I have two choices, keep looking or move to a country where I can walk barefoot all year around. How someone could be obsessed with shoes I don´t understand. For me it´s torture!

1 kommentar:

  1. Jag håller helt med din mamma, i alla fall om man vill minska risken för problem. Fötterna ska man vara rädd om. Tyvärr inser man inte det förrän man har fått ont på riktigt. Synd att det finns så få modeller av snygga fotriktiga skor bara. Kommer från mig som jobbar i "fotriktiga" skobranschen. Lägg till ett par inlägg också så blir det verkligen problem att hitta snygga skor men jag har hellre glada fötter. Onda fötter är jobbigt för hela kroppen, tycker jag.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!