lördag 1 juni 2013

Om att vattna en rabatt, droppe för droppe

Vi brukar alltid slänga i en slang i havet och ha en pump som pumpar upp vattnet så vi kan vattna ute o trädgården. Men vi har inte hunnit sätta igång den än.
Och nu har det varit så varmt och soligt i flera dagar så jag började tycka synd om de stackars växterna.
Så nu har jag kånkat två 10 liters hinkar ett stort antal gånger mellan vattenslangen och trädgårdsland och rabatter.


Varför använder jag inte slangen tänker ni, jo för att den inte räcker så långt. Den räckte bara till rabatten på framsidan. Nu har de i alla fall fått sig en liten slurk och det ska tydligen komma lite regn så det blir nog bra.
Det som däremot kändes lite obehagligt var att jag kände mig iakttagen hela tiden jag höll på - jag vet inte om det är inbillning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!