tisdag 11 juni 2013

The Newsroom

Jag har fått en ny favoritserie, The Newsroom som går på måndagar kl 22.00 i SVT 1.



 Serien utspelar sig på en nyhetsredaktion för den fiktiva TV kanalen ACN (Atlantis Cable News).
Will McAvoy (spelas av Jeff Daniels) och MacKenzie McHale (spelas av Emily Mortimer) jobbar som nyhetsankare och executiv producent på nyhetsprogrammet News Night.
Serien utspelar sig bakom kulisserna på TV kanalen och framförallt gruppen bakom nyhetsprogrammet.
Nyhetschefen Charlie Skinner (spelas av Sam Waterston) anställer ankaret Will McAvoys ex-flickvän MacKenzie McHale för att förnya programmet och få McAvoy mer engagerad i nyheterna.

Jag gillar att det handlar om riktiga händelser i nyhetsvärlden (t.ex när Bin Laden dödades, demonstrationerna i Kairo m.fl.) och att man sen får följa deras arbete runt det.


Ett tips för er som gillar bra välgjorda serier!
Att jag sedan älskar Jeff Daniels är ju ännu en anledning att se den. Jag är ju ovan att se honom i en seriös roll efter att ha sett honom i min favoritfilm Dum & Dummare då han såg ut så här:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!