fredag 28 juni 2013

Vem går på festival när man kan gå i pyjamas?

Idag var det några på jobbet som pratade om festivalen i Skellefteå som är i helgen. De skulle dit efter jobbet.
De är unga och har orken kvar kanske bör tilläggas. Jag och Pernilla satt och lyssnade på hur de planerade helgen, kombinera fest med jobb, hur lite de skulle hinna sova och en massa annat som fick oss att sucka av trötthet.
Pernilla sa att hon längtade efter att komma hem, sätta upp håret i en tofs, på med bekväma kläder, kanske rent av raggsockor.
Jag sa att jag skulle lägga mig tidigt, och kanske tvätta lite.
Sååå skönt konstaterade vi båda två.
Hur orkar de åka på festival och festa och sen jobba...eller bara vara på festival och festa i en hel helg.
Det har vi gjort förr och den tiden är förbi.
Så himla skönt! (tråkigt kanske en del tänker men inte jag!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!