tisdag 16 juli 2013

En träbåts liv och död

Förutom loppisen i helgen så brände vi upp vår gamla träbåt som vi hade liggandes nere vid stranden.


Första året var den jättefin med planterade blommor i, precis som jag hade tänkt mig.
Följande år var den full i ogräs och varje gång Mats såg på den pratade han om att elda upp den. Jag tyckte inte vi skulle göra det för "tänk om" jag faktiskt skulle plantera nåt i den.
Åren gick och jag var tvungen att inse att det inte skulle hända. Det är först i år som jag erkänt för mig själv att jag inte har något trädgårdsintresse att skryta med.
Så beslutet togs. Tim skottade ur all jord och alla ogräs och sedan släpade vi den till en tom plats på gården och fjuttade på.


Det var vackert. Sen började det regna och nu ligger det ett halvbrunnet båtskelett på gården istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!