torsdag 18 juli 2013

Gollum is getting married

Bröllop är en hel industri. Och då tänker jag bara på Sverige. I USA är det ännu större. Där finns allt och där är det än mer avancerat och utformat med en massa detaljer, traditioner och arbetstillfällen.

Jag letar just nu klänning och skor. När vi var på bröllopsmässan i Öjebyn för några veckor sedan bläddrade jag i en katalog med klänningar och förfasades över hur de såg ut och än mer hur tjejerna på bilderna poserade.
Jag vill gärna se hur en klänning ser ut när personen som bär den står som vanligt, inte hur den ser ut när de rullat ihop kroppen som Gollum eller poserar med armbågarna framför kroppen och ryggen krökt som en ostkrok.


Det är viktigt att man ska känna sig bekväm, fin och "som jag" i den klänningen man ska ha på sig. Jag vill inte känna mig utklädd.
Jag tror att jag hittat stilen på klänningen jag vill ha, och det är inte någon volangprydd marängklänning eller en med juvelbestrött släp.
Det är en enkel, men jättefin klänning. Den känns som jag! Den kommer från KiK.
Det finns flera klänningar där som jag gillade men framförallt denna.


Sen kommer man till skor och även där satte jag kaffet i vrångstrupen.
Jag satt och kollade på sidor på nätet, Zalando, Brandos mm. och inser att det inte finns några skor för mig....eventuellt får jag gå barfota.

Jag skulle inte vilja...eller ens kunna gå i sådana här skor!

Jag har som jag tidigare skrivit om, problemfötter. De är opererade bägge två och mina ärr är fortfarande känsliga. Jag har breda fötter (inte som en anka dock) och gillar inte när det är för spetsigt och smalt.
Dessutom kan jag inte gå snyggt i högklackat. Tyvärr finns det allt för många som är för stolta för att erkänna det och stapplar runt i alldeles fel skor.
Det är grymt fult när folk inte kan gå i högklackat men ändå gör det.

Tur att det inte är nästa helg jag ska gifta mig för det här kräver en djupdykning.

1 kommentar:

  1. Klänningen du gillar, den gillar jag med, superfin. Vilket datum ska ni gifta er?

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!