torsdag 8 augusti 2013

Lata sommardagar i min ungdom

Jag minns sommardagar när jag var liten och hemma från dagis med min pappa. Då fick jag alltid äta kräm och smörgås till lunch.
Jag äter det extremt sällan nu för tiden men för mig är det fortfarande den ultimata sommarlunchen.
På den tiden fanns det inte färdiga krämer att köpa på ICA utan man köpte pulver som man vispade ihop med vatten. Och efter några minuter var det en färdig, härligt god jordgubbskräm.




Sedan var jag ute och lekte i min lekstuga, som egentligen var en hundkoja. Liten, lågt i tak men ack vad jag tyckte den var mysig. Fast jag var alltid rädd för getingbon.

Minnet av just dessa två sommarhändelser är extra starka just för att det finns bilder av detta som jag sett många gånger.
Min pappa har tagit otroligt mycket diabilder under min uppväxt och det är ovärderliga minnen att ha kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!