torsdag 1 augusti 2013

Ta efter spanjorerna och lukta gott!

En sak som jag blev imponerad över i Spanien var att de kunde erbjuda prov på vilken parfym du än ville testa.
Alltså parfymprov i ett litet provrör som du kan ta hem.
Här i Sverige finns det oftast bara prover på de allra senaste parfymerna och de andra lite äldre glöms liksom bort.
Det är inte alltid de senaste man tycker luktar gott och vill ha ett prov på.


När biträdet på kosmetikaffären i La Linea frågade mig vad jag hade för favoritparfym blev jag först lite ställd. Hon berättade att jag kunde få mig mig ett prov på någon parfym. Då valde jag Cool Water och Mats valde nån Clavin Klein parfym.
Hon hämtade flaskorna från hyllan, tog fram 4 små provrör och en liten tratt. Sen sprayade hon från hyllans provparfym och fyllde rören som hon sedan gav till oss.


Det är verkligen något som de svenska kosmetikaffärerna borde införa. Det är verkligen service!
Framför det till din lokala butik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!