onsdag 25 september 2013

Fake it!

I morse läste en av bloggarna jag följer, Hildas Hem, och hon skrev om känslan att känna sig om en bluff. Läs här: http://www.hildashem.se/2013/09/jag-ar-en-bluff.html

Jag, liksom många andra, känner igen mig i det hon skriver. Jag känner mig oftast mer oseriös än seriös i mitt egenföretagande.
Jag vet inte alltid hur jag ska gå vidare, emellanåt känns det trögt. Men så kommer stunder när jag känner mig stoltast i världen. Oövervinnerlig!
Det är inte så många stunder, men de finns där.

Jag önskar att jag kunde känna mig så längre stunder, att faktiskt inse vad jag åstadkommer. Men det kräver nog en del "hjärnjobb" för mig del, att ställa om från dålig till bra.

Jag tycker faktiskt om detta uttalande: "Fake it until you make it!"
Om inte annat för min egen del, för det är ju faktiskt jag som är den första att döma.



3 kommentarer:

  1. Jamen oj vad jag känner igen mig. Jag har en mer socialt kompetent vän som vill dra med mig på förtagarfrukostar och nätverksmingel och jag håller nu på att ladda för att VÅGA. För jag tänker att alla andra som är där är så proffsiga och lyckade och företagargenier och jag är bara en stor fet bluff. Fy vad det är läskigt!
    Vore roligare att vara många som samverkade så kunde man stötta varann.

    SvaraRadera
  2. Pernilla, vill du samverka med mig?

    SvaraRadera
  3. Jag ska nog försöka embrace det uttrycket jag med "Fake it until you make it" :)
    Bra skrivet Malin! Och ett peppande nätverk tror jag är en toppenidé.

    <3 Jennie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!