torsdag 19 september 2013

Halleluja moment!

Jag tror att jag kan ha hittat den, min bröllopsklänning alltså!
Efter ett velande hit och dit, känslan av att det faktiskt inte behöver vara en BRUDklänning till att jag nog vill ha en vit lång klänning i alla fall.
Fast jag står fast vid att den inte behöver vara speciellt utformad för just en brud.Jag satt och kollade utbudet av märken på närmsta bröllopsbutiken, Cinderella i Piteå och tänkte att jag nog borde åka dit och ta mig en titt i alla fall. Men innan jag gjorde det mailade jag och frågade vad de modellerna som jag hittat och var intresserad av kostade.


Jag tror inte att någon av dem kostade under 12.000 kr. Alltså 12 st tusenlappar. Förstår ni vad mycket man kan göra med dessa pengar....resa, köpa godis, köpa kattmat för flera år...
Jag bestämde mig på fläcken att hur fin jag än vill vara på mitt bröllop så var det inte värt 12.000 kr!
Nog kunde man väl hitta nåt annat lämpligt.
Min syster tipsade mig om etsy och jag har gått igenom hela deras klänningsarkiv och hittade några godingar.




Jag hade nästan bestämt mig för klänningen här ovan, med blommig tyll när jag snubblade över denna:
Jag kände bara......aaaahhhhh (halleluja moment)



Enkel, men ändå med så vackra detaljer. Finns att välja i färgerna vit, elfenbensvit och champagne.
Och den kostar en tredjedel av de på bröllopsbutiken!

4 kommentarer:

  1. Snygga! Den blommiga var ju bara bäst. Men "din" var också superfin

    SvaraRadera
  2. Fina! Du syr inte sånt då, du som är så duktig!? För det där mönstret kan nog finnas, iaf liknande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag kan absolut inte sy efter mönster....tyvärr. Jag bara klipper, syr och slänger om det blir fel...;)

      Radera
  3. Vilka vackra klänningar! Jag minns när jag hittade min brudklänning. Jag visste exakt hur den skulle se ut, men när jag sedan provade en helt annan design så insåg jag att det var ju den jag skulle ha, hihi.

    Det blir inte alltid som man tänkt sig. :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!