fredag 29 november 2013

50 shades of grey vs Bridget Jones

Sista fredagen i november
Kära blogg!
Jag började min morgon med att åka och göra en liten provuppsättning på frisyren till bröllopet. På vägen hem var jag extremt kissnödig och som om inte det var nog illa så höll jag på att köra av vägen. Det är verkligen isgata ute! Det är bara att ta på sig broddar eller gå extremt försiktigt så man inte byter några ben. Det vore verkligen inte bra så här en månad före bröllopet.

Efter att ha ätit tacolunch på jobbet åkte jag och Mats till kyrkan för att träffa prästen som vi valt till vigseln. Jag hade lovat mig själv att vara som en lilja och inte säga några svordomar, vilket jag ibland gör! Det gick bra nästan hela vägen, ett litet "jäklars" slank ur mig men det kom faktiskt samma ord ur prästens mun vid ett tillfälle. 
Så jag befann mig i gott sällskap.
Jag kände mig nervös för allt känns så fasligt nära nu. Nästa gång jag står där inne har jag klänning och brudbukett. Då kommer allas blickar att vara riktade mot oss.....tänk om jag börjar skratta och inte kan sluta, tänk om jag börjar gråta och inte kan sluta...
PS: Prästen hade ett mobilfodral med SAIK märket på! Bör noteras!

Efter kyrkbesöket åkte vi till stan för jag behövde besöka en trosaffär för att hitta underkläder till bröllopet. Ångestladdat och absolut inte det jag klassar som en perfekt fredagssyssla. 
Men det var ju sån tur att jag fick sällskap i provhytten...av biträdet. Jag vill inte ens vara där inne i mitt sällskap, än mindre i en okänd kvinnas.
Men jag försökte att bortse från det och fokusera på att hitta lämpliga kläder. Var dock med om en nära döden upplevelse då jag fastnade i någon slags kombinerat linne/BH. Jag kom inte loss. Efteråt var jag så röd om kroppen att det såg ut som att någon piskat mig!
Det blev inget sexigt à la fifty shades utan snarare något rejält från Bridget Jones...Nåväl, huvudsaken det är bekvämt och fyller sin funktion!

Sedan gick jag och köpte en kalender för 2014. Nu ska jag bli ordningsam, igen! Ny kalender = nytt liv = nya möjligheter.

Väl hemma så lagade vi mat och röjde undan veckans dammråttor för att sedan relaxa. 
I helgen är det Kattens dag och det ska vi givetvis uppmärksamma här hemma. 



Vi ska äta kattpizza, klia katternas magar och pussa deras blöta kalla nosar! Eventuellt får de konfetti i kattlådan, vi får se hur de uppför sig.


Nu ska jag checka ut för ikväll och se om jag kan fjäska för min sambo så pass att han kan klia min ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!