måndag 18 november 2013

Måndag morgon

Det är glest mellan inläggen. Även mellan synapserna i min hjärna. Det känns som att systemet börjar bli lite över belastat.
Jag har haft min mamma pappa och systerdotter här i helgen och det var trevligt. Vi hann med ett ikea besök, stadsbesök och fick tid att umgås.


Det har varit blandat väder med + grader vilket har orsakat enormt halkiga vägar. Man vill inte gå ut på uppfarten mer än man måste med risk för benbrott.
Just benbrott är ju något vi vill undvika så här 1 månad innan bröllopet.
Om jag ska berätta lite hur det går med planerandet så känns jag vissa dagar att jag har stenkoll medan andra dagar vet jag knappt om att jag ska gifta mig.
Skorna som jag beställt har jag skickat tillbaka. Det gick verkligen inte att ens föreställa sig hur jag skulle kunna ta mig fram i dem, och helst då utan att ha ont i fötterna. Så det beslutet gråter jag inte över.
Däremot så har jag stora och allvarliga problem med att hitta ett ytterplagg som är snyggt och ser fint ut på mig tillsammans med klänningen. Jag har provat flera olika alternativ, kollat på alla möjliga sidor på nätet men inte hittat något.
Jag vill inte ha någon päls för det känns inte som jag, och jag vill inte ha något som gör att jag ser större ut än jag är.
Knepigt det där, och lite smått panikartat. I värsta fall får vi enbart fora oss inomhus, men det hade varit så fint med några bilder ute.


Tårtan har jag, som jag skrev tidigare, provbakat och provsmakat. Den var god, mäktig och vägde flera kilon. Jag misslyckades med ganachen men jag vet vad jag gjorde fel, jag räknande fel på mängden grädde.

Igår firade vi min födelsedag lite i förskott. Jag fyller ju inte år förrän på fredag men mina föräldrar är inte här då och Marit ville få vara med när jag öppnade mina presenter. Så vi körde lite födelsedagsfirande till frukosten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!