onsdag 18 december 2013

What have you been up to?

Hej!
Jag är stressad och har ingen koll på vad som är upp och ner längre.
Ständigt denna upplysning och chock....nedräkningen. En vecka kvar till jul...what? 
Två veckor kvar till nyår, vilket också innebär till vårt bröllop...WHAT?
December i år har inte varit som det brukar. Jag har vraket uppfattat det eller känt någon julstämning. Mitt fokus har de senaste månaderna legat på nyår. Och nyår närmar sig med stormsteg!
Det är mycket som är fixat och klart, men det är fortfarande mycket kvar. Saker som man inte kan handla förrän just innan, saker som inte kan hämtas förrän senare.

Jag märker av min förvirring när jag bokar upp tider för olika saker. Jag skriver saker på fel dagar, måste dubbelkolla, boka om. Stress - ja visst!
Förra helgen drabbades jag dessutom av ett märkligt fenomen. Utslag....inte på benet som man kanske skulle kunna hoppas, utan i ansiktet.
Det kliade som tusan runt ögonen och vad jag än smorde med så ville det inte hjälpa. Efter lite luskande så kom vi fram till att jag nog reagerade på ett nytt schampo. 
Jag som aldrig brukar känna av sådant. Men nu minsann, strax före jag måste vara vacker så kommer det...i ansiktet dessutom.
Började morgonen igår med att kyla ner ett svullet öga med frusna vinbär, är inte det en morgonritual för alla eller?

Idag ska jag försöka att sortera tankar och göromål så jag har lite bättre koll. Då kanske jag kan varva ner lite.

Här kommer en liten summering av min senaste tid. Min provversion av Photoshop har gått ut så jag kunde tyvärr inte beskära mina skärmdumpar. Lev med det!

Jag har fått ett smärre psykbryt på returen som ramlade ut ur skåpet när jag skulle ta en plastpåse och hade bråttom till jobbet.

Vädret har varit "pendlande" milt uttryckt. Ena dagen snöstorm och -18 grader och nästa dag + 2 och regn. 

Min sambo åkte till Uppsala och köpte en julklapp till mig. Sen kunde han inte hålla sig utan gav den till mig direkt han kom innanför dörren. 
En ny väska - med en katt på! Kan inte bli mer "moi"!

Jag har skickat julbeställningar med figurer till olika platser i Sverige.

När jag inte orkat tänka mer på allt som ska göras har jag ritat lite inför en idé som jag jobbar på.

Jag köpte en ny kattbädd till katterna. Sprayade den med kattmynta och väntade. 
Smilla kom, nosade och räckte ut tungan. Sen har ingen gått i närheten av den....(otacksamma nallar!)

De senaste veckornas hatobjekt. Hundleksaken "grymtande gris". 
På mitt jobb säljer vi dessa grisar i grått och denna ilskna rosa. Jag har aldrig varit med om att folk blivit så besatt av något. Unga som gamla står och klämmer på dessa oavbrutet. 
Skratta ni! Men stå i det ljudet i 8 timmar så får vi se om ni skrattar sen!

Det kommer dock ingen bild på mina utslag för jag vill ju inte störa juletiden för er! 
Ha en trevlig onsdag på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!