torsdag 13 februari 2014

Alla Hjärtans dag

I morgon är det Alla Hjärtans dag, Valentines day.
Vi brukar inte fira det på något speciellt sätt men i år bestämde vi oss för att gå på en date.
Det är ju fredag och jag slutar tidigt.

Tydligen var det inte bara vi som tänkte på samma sätt. Det är ganska så fullbokat överallt och de tider som vi blev erbjudna var inte så lockande. Middag 22.15, nä...
Så vi tänkte att vi gör något trevligt hemma istället. Lagar någon god mat, dricker ett glas vin, spelar spel.
Men så kom det en avbokning och vi fick ett bord kl 19. Det blir ju perfekt! Och som grädde på moset så stannar vi kvar i stan över natten. Vilken lyx! Hotellnatt och framför allt hotellfrukost!
Sist vi bodde på hotell kändes det inte som att jag hann njuta av det, då handlade det det mer om stress, nervositet och flykt undan magsjukan.

Vi bor så pass långt från stan att om man tar taxi till och från stan så kostar en hotellnatt nästan lika mycket! Det är dyrt med taxi i Sverige!
Jag längtar till i morgon!!! Och jag längtar till frukosten i övermorgon!

2 kommentarer:

  1. Åhh vad mnysigt!! önskar er en riktigt mysig alla <3 dags kväll och natt!!!!/ marina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!