torsdag 27 februari 2014

En olycka kommer sällan ensam

Ja, min/vår otur fortsätter även denna vecka. Igår blev ju Kotte biten i benet av en stor okänd och grymt aggressiv katt.
Idag fick jag tid hos veterinären med henne vilket kändes bra eftersom hennes ben var väldigt svullet.
Efter röntgen kom beskedet att ett av benen i hennes ben var av. De hade aldrig tidigare varit med om att en katt blivit biten av en annan så att benet gått av.


Jag förklarade att det var en gigantisk katt så det var kanske inte så konstigt. Hur som helst, det var inget roligt besked och inget billigt besök. Närmare 3000 kr för besöket och strax över 600 kr i mediciner. Vi ska tillbaka på måndag och jag hoppas att hon inte fått feber eller några komplikationer då. Min lilla gris, hon är så deppig och låg nu med sitt bandage och sin tratt.

Själv är jag inne på dag 3 av huvudvärken från helvetet. Det känns som att något vill ut ur huvudet och just nu hoppas jag faktiskt att det är något som ska och kommer att komma ut - vad som helst bara det slutar göra ont.

Ja, det var kanske inget muntert inlägg men det är så dagen varit. Hoppas det blir en bättre dag i morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!